آخرین اخبار و مقالات
1401/06/19 16:48

ایمنی، امنیت و کارایی در سراسر مرکز لجستیک

در حالی که افزایش قابل توجه حجم خرده فروشی آنلاین از زمان اوج کووید تا حدودی کاهش یافته است، مسیر حرکت آن همچنان در حال افزایش است. در ایالات متحده، در پایان سال گذشته، کل تجارت الکترونیکی سهمی معادل 13٪ از کل خرده فروشی را به خود اختصاص داد، در حالی که در بریتانیا این رقم در حال حاضر بیش از 26٪ است. این افزایش همچنان به گسترش مراکز لجستیکی ادامه می‌دهد و گزارش اخیر نشان می‌دهد که رشد 10 درصدی حجم متر مربع در اروپا در 12 ماه گذشته با تخمین افزایش 3 درصد بیشتر در سال جاری خواهد بود.

در حالی که اتوماسیون کارایی را در مراکز لجستیک افزایش می دهد، کاهش مشارکت انسانی به این معنی است که افراد کمتری بر فرآیندها در طول زنجیره تامین نظارت می کنند. این امر اهمیت فناوری را برای تضمین ایمنی کارکنان و همچنین امنیت کالاهای تحت مراقبت آنها افزایش می دهد.

یک سیستم دوربین شبکه را می‌توان برای مقابله با این چالش‌ها پیکربندی کرد و با افزودن برنامه‌های مناسب، این فناوری می‌تواند کارایی عملیاتی را از خط انتخاب سفارش تا تحویل افزایش دهد.

ایمنی مرکز لجستیک

دوربین ها می توانند برای امنیت داخلی و همچنین ایمنی کارکنان، از راهروهای قفسه بندی گرفته تا مناطق اعزام، به طور موثر بر تمام مناطق مرکز تدارکات نظارت کنند. دوربین‌های چند سنسوری تا 180 درجه دید پانوراما را ارائه می‌دهند و هزینه کل سخت‌افزار را در تعداد دوربین‌های مورد نیاز کاهش می‌دهند، در حالی که برای نماهای مناطق مسدود شده مانند راهروهای قفسه‌بندی، دوربین های گردان (PTZ) ممکن است ترجیح داده شود.

مانیتورینگ توسط دوربین می‌تواند خطرات را شناسایی کند، و یک پیام صوتی زنده هشدار دهنده خطر می‌تواند ارسال شود، یا از یکی از کارکنان خواسته شود تا اقدامی انجام دهد. برای محافظت در برابر خطرات احتمالی خاص، دوربین‌های دارای قابلیت تجزیه و تحلیل نیز می‌توانند هشدارهای خودکار را ارائه دهند. به عنوان مثال، اگر دوربینی تشخیص دهد که کارکنان یا بازدیدکنندگان از تجهیزات محافظ شخصی استفاده نمی کنند، این می تواند از طریق یک بلندگوی صوتی متصل هشدار ایجاد کند. دوربین‌های پوشیدنی با نظارت بر کارگران تنها در حمل‌ونقل، می‌توانند ایمنی را با هشدارهای سرنگونی نفر و یا در برابر حملات افزایش دهند.

در حالی که وسایل نقلیه موجود در محل، از جمله کامیون‌ها، وانت‌ها و لیفتراک‌ها و همچنین وسایل نقلیه مسافربری می‌توانند خطر ایمنی برای کارگران و بازدیدکنندگان ایجاد کنند، فناوری‌های ادغام شده با دوربین‌های شبکه می‌توانند محیط امن‌تری ایجاد کنند. سرعت ناایمن شناسایی شده توسط دوربین‌ها را می‌توان با آژیرهای بارق، ترکیب نور و صدا برای هشدار دادن به رانندگان بررسی کرد، در حالی که بلندگوهای بوق می‌توانند پیام‌ها و دستورالعمل‌های صوتی را پخش کنند. وسایل نقلیه همچنین می توانند با رادار، همراه با فناوری تشخیص پلاک، ردیابی شوند، که امکان شناسایی آسان تخلفات رانندگی، از ایجاد میانبرهای ممنوعه تا رانندگی در جهت یک طرفه را فراهم می کند.

دوربین‌های تحت شبکه با قابلیت تجزیه و تحلیل نیز می‌توانند با شناسایی حضور عابران پیاده، به ویژه در مناطقی که مخصوص وسایل نقلیه است، این مناطق را ایمن نگه دارند و به راننده هشدار دهند. در عین حال می توان از آژیر بارق برای هشدار دادن به عابر پیاده از خطر و هشدار نسبت به خطر استفاده کرد.

با نگهداری حجم بالایی از کالا، این فقط کارکنان و بازدیدکنندگان نیستند که نیاز به محافظت دارند، بلکه خود موجودی و آتش سوزی خطر بالایی دارد. آشکارسازهای دود سنتی موثر هستند، اما از آنجایی که دود قبل از شروع تشخیص باید به سنسور نفوذ کند، ممکن است در زنگ تاخیر وجود داشته باشد. افزودن تشخیص دوربین با تصویربرداری با کیفیت بالا برای شرایط نور کم می تواند دقت و قابلیت اطمینان را به دفاع آتش اضافه کند. تشخیص زودتر امکان پذیر می شود و تصاویر ویدیویی شناسایی علت آتش سوزی را آسان تر می کند.

تضمین امنیت محیط

با تمرکز کالاها که اغلب ارزش بالایی دارند، مراکز لجستیک نیز اهداف بالقوه پرسودی برای سرقت هستند و در سراسر زنجیره تامین، سرقت از مراکز لجستیک در حال افزایش است. به طور خاص، دوره های اوج، مانند قبل از کریسمس، که شامل نسبت بالایی از کارکنان موقت فصلی است، می تواند خطر بیشتری ایجاد کند. یک تکنیک شناخته شده سرقت این است که اقلام را از خط چیدن یا انبار خارج کرده و سپس آنها را در خارج از ساختمان به منظور جمع آوری با نفوذ به محیط، قرار داد. بنابراین حفاظت از محیط بسیار مهم است، و قوی ترین دفاع را می توان با ترکیبی از فناوری های دوربین، بسته به نیازهای موقعیتی، به دست آورد.

دوربین‌های گردان (PTZ) می‌توانند شناسایی بصری دقیق مهاجمان احتمالی را ارائه دهند و همراه با فناوری تجزیه و تحلیل مدافع محیطی، هشدارهای خودکار در مورد نقض احتمالی محیط، و همچنین بزرگنمایی و تعقیب مظنونان را ارائه دهند. افزایش امنیت، هشدارها و ردیابی نیز کارایی را بهبود می‌بخشد و کارکنان کمتری را قادر می‌سازد تا تعداد بیشتری از دوربین‌ها را پوشش دهند.

تعداد واقعی دوربین ها را نیز می توان با معرفی فناوری های حرارتی و راداری کاهش داد. این دوربین ها بدون نیاز به نور مرئی می توانند حتی در ساعات تاریکی نیز تشخیص دهند. یک مزیت رادار نظارت با زاویه باز است، در حالی که دوربین های حرارتی می توانند مزاحمان احتمالی را در فواصل بسیار بیشتر از دوربین های بصری شناسایی کنند. این یک منطقه حائل ایجاد می‌کند و مزاحمان بالقوه را در مراحل اولیه شناسایی می‌کند و امکان بازدارندگی را قبل از رسیدن به خط حصار فراهم می‌کند. این می تواند شامل اخطارهای پخش بلندگوهای صوتی و همچنین چراغ های سیلابی باشد که می تواند نشان دهنده تشخیص باشد. اگر نیاز به استقرار پرسنل امنیتی باشد، این امر می‌تواند مدت‌ها قبل از نقض محیط انجام شود.

کنترل دسترسی

ایمن سازی محیط مرکز لجستیک نیز به معنای کنترل نقاط دسترسی است. با عملیات گسترده وسایل نقلیه حمل و نقل، به ویژه اگر مرکز لجستیک از جایگاه های بارگیری/تحویل بدون سرنشین استفاده می کند، تأیید دسترسی وسیله نقلیه امری ضروری است.

سیستم های اینترکام که می تواند شامل ارتباط تصویری نیز باشد، کنترل دسترسی از راه دور به ورودی های سایت و گیت های بدون سرنشین را امکان پذیر می کند و کارایی و امنیت را می توان با تشخیص خودکار پلاک خودرو اضافه کرد. این فناوری ضمن جلوگیری از دسترسی غیرمجاز، سهولت و سرعت دسترسی خودرو را بدون نیاز به منابع کارکنان افزایش می دهد.

کنترل دسترسی به مناطق تعیین شده در مرکز تدارکات، فناوری کنترل دسترسی از جمله خوانندگان RFID و دستگاه های مخابره داخل ساختمان، عملیات سریع و کارآمد را امکان پذیر می کند و در عین حال دسترسی به مناطق محدود را ممنوع می کند.

کارایی در بسته بندی و تحویل

علاوه بر ایجاد یک محیط امن و مطمئن، یک سیستم دوربین شبکه همچنین می تواند خدمات مشتری و کارایی را در خط بسته بندی بهبود بخشد. پیگیری بسته بندی سفارش با ویدئو، نشانک هر سفارش و دریافت آن را می توان برای بازیابی سریع و ساده ایجاد کرد. این امر با پاسخ بسیار سریع تر برای رسیدگی به شکایات، خدمت رسانی به مشتری را بهبود می بخشد اما همچنین ضرر ناشی از ادعاهای بازپرداخت نادرست یا جعلی را کاهش می دهد.

بارگیری سفارش‌های مشتری در حمل‌ونقل تحویل، از بررسی بسته‌ها بر روی پالت‌ها یا جعبه‌ها در ون‌ها، دوربین‌ها می‌توانند این فرآیند را با ایجاد یک رکورد بصری و مهر داده شده، بدون نیاز به عکس گرفتن دستی توسط عوامل، سرعت بخشند. این فناوری می‌تواند شامل دوربین‌های پوشیدنی باشد که برای تأیید اعتبار تحویل به اخرین بخش توزیع نیز مفید هستند، راهی کارآمد برای تأیید تحویل در شرایط مورد انتظار. حمل و نقل بسته در حین تخلیه نیز می تواند با دوربین های موجود در شبکه نظارت شود. در همین حال، در داخل خودرو، می توان از تجزیه و تحلیل برای هشدار دادن به راننده در صورت باز شدن درب خودرو یا صندوق عقب استفاده کرد.

آینده بخش لجستیک مبتنی بر داده و فناوری است. چگونه فرآیندهای تجاری ایمن را تضمین می کنید و از فناوری برای ایمن تر و پایدارتر کردن تجارت استفاده می کنید؟ دوربین های تحت شبکه، صدا، کنترل دسترسی و قابلیت هایی که ارائه می دهند نقش اساسی در پاسخ به این سوال خواهند داشت.




نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها :