آخرین اخبار و مقالات
1401/05/15 13:39

چگونه فروشگاه های زنجیره ای میتوانند حداکثر بهره را از فروشگاه های خودکار ببرند

با بازگشت خریداران به فروشگاه‌ها برای خرید حضوری، این فروشگاه‌ها همچنان با گردابی از چالش‌ها روبرو هستند - یکی از آنها تغییر در انتظارات خریداران است. مشتریان امروزی تجربیات مبتنی بر فناوری، راحت، شخصی‌سازی‌شده و با فاصله اجتماعی را ترجیح می‌دهند که در مجموع زمینه را برای ظهور فروشگاه‌های بدون فروشنده فراهم می‌کنند.

چهره در حال تغییر خرده فروشی‌ها

این بیماری همه گیر ناگزیر بر نحوه زندگی، معاشرت، کار، سفر و خرید مردم تأثیر گذاشته است. به همین دلیل، چشم انداز خرده فروشی‌ها به دلیل عوامل متعددی دستخوش دگرگونی قابل توجهی شده است. عواملی از جمله: پیشرفت سریع تکنولوژی، ظهور تجارت الکترونیک، و آگاهی رو به رشد در مورد راحتی استفاده از این گونه خدمات. در نتیجه، کسب‌وکارها باید نحوه عملکرد خود را تغییر دهند تا بتوانند نیازهای همیشه در حال تکامل مشتری را برآورده کنند.

همانطور که در سال 2022 اقدامات مربوط به فاصله گذاری اجتماعی کاهش می‌یابد، بخش خرده فروشی با چالش یکپارچه سازی مدل‌های فیزیکی و دیجیتالی خود برای تطبیق با اولویت ها، نگرش ها و عادات خرید جدید مصرف کننده مواجه است. فروشگاهی که نوید تعامل فرد به فرد کمتر و گزینه‌های سلف سرویس بیشتر را می‌دهد و در عین حال باید راحت و کارآمد باقی بماند، چیزی است که فروشگاه های بدون فروشنده می‌توانند ارائه دهند.

پر کردن شکاف بین انتظارات مصرف کننده و تجربیات خرده فروشی

اگرچه خرده‌فروشان اکنون به طور کامل چنین مفهومی را که توسط فناوری فعال شده است، پذیرفته‌اند، ایده فروشگاه‌های بدون فروشنده ایده جدیدی نیست. خرده فروشی خودمختار با بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک، از Amazon Go در ایالات متحده، Cheers with Visa در سنگاپور، Crazy Candy در سوئد و BingoBox در چین، موفقیت بزرگی را تجربه کرده است.

تغییر در اولویت‌های مشتریان در بحبوحه همه‌گیری، نیروی محرکه‌ای در پشت دومین نسل فروشگاه‌های بدون فروشنده بوده است. با اولویت داشتن سلامت و ایمنی شخصی، مصرف کنندگان به طور کامل تجارت الکترونیک را پذیرفته و به سمت خرید بدون تماس رفته اند.

بر اساس تحقیقات «ترجیح مصرف‌کننده به تجربه فروشگاه‌های بدون فروشنده» اکسیس، 15 درصد از پاسخ‌دهندگان در منطقه APAC تمایل کمتری برای خرید فیزیکی دارند و 31 درصد فروشگاه‌هایی با قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را ترجیح می‌دهند. با این نگرانی‌ها، در کنار راحتی و رشد اخیر تجارت الکترونیک، مصرف‌کنندگان امروزی انتظار تجربه‌های بدون اصطکاک و همگام با تکنولوژی را دارند – و برآورده کردن این انتظارات بسیار مهم خواهد بود.

برای انجام این کار، تجسم مجدد و اتخاذ یک استراتژی که دنیای فیزیکی را با فناوری‌های دیجیتالی که به بهترین شکل از الگوهای مصرف‌کننده جدید پشتیبانی می‌کنند، تقویت می‌کند، حیاتی است. فروشگاه‌های بدون فروشنده به طور بالقوه پاسخی به این مساله هستند؛ از طریق استفاده از فناوری ، شخصی‌سازی و حداکثر فاصله‌گذاری اجتماعی در یک محیط امن.

 

مطالعه ما همچنین مشخص کرد که ایمنی - از منظر فاصله اجتماعی و بهداشت - و امنیت به عنوان عنصری حیاتی برای فروشگاه‌های بدون فروشنده توسط مصرف‌کنندگان درک می‌شود. برای افزایش استانداردهای امنیتی، اپراتورها می توانند اقدامات کنترل دسترسی مانند دسترسی بدون کارت یا کیوآرکد تلفن همراه را به عنوان بخشی از رویه های ورود به فروشگاه اجرا کنند. نظارت تصویری هوشمند و فناوری‌های تجزیه و تحلیل تصویری می‌تواند به خودکارسازی اجرای اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی مانند هشدارهای صوتی در زمانی که مشتریان خیلی نزدیک می‌ایستند کمک کند. در ترکیب، این فناوری‌ها همچنین می‌توانند با روشن کردن خودکار چراغ‌ها و تهویه مطبوع در طول دوره‌های استراحت و راه‌اندازی مجدد در صورت نیاز، به اپراتورها کمک کنند تا به اهداف پایداری مطلوب برسند.

به جای منسوخ شدن، انسان ها به نقش خود در چشم انداز خرده فروشی‌ها ادامه خواهند داد. بیش از 40 درصد از پاسخ دهندگان APAC به مطالعه Axis انتظار داشتند که فروشگاه های بدون فروشنده از پشتیبانی انسانی برای کمک یا موارد اضطراری برخوردار باشند. این توسط یک مطالعه جداگانه پشتیبانی می‌شود که نشان می‌دهد وقتی فرآیندهای خاص خودکار می‌شوند، کارمندان می‌توانند وظایف را با کارایی بیشتری انجام دهند و بهره‌وری کلی را افزایش دهند. به جای تمرکز بر یکی یا دیگری، کسب و کارها باید از کانال های آنلاین و درون فروشگاهی استفاده کنند و بر ادغام این دو برای بهترین تجربه مشتری تأکید کنند.

در حالی که پیچیدگی کلی و انتظارات ناهماهنگ موانعی را برای پذیرندگان اولیه فناوری خرده‌فروشی بدون فروشنده ایجاد کرد، اپراتورها از طریق یکپارچه‌سازی دقیق‌تر فرآیندهای امنیتی، دسترسی مشتری و تجربه مشتری به موفقیت دست یافتند.

مسیری به سوی خرید مستقل

همه گیری به ناچار پذیرش فناوری های دیجیتال را سرعت بخشیده است و این تغییرات احتمالاً در آینده قابل پیش بینی باقی خواهند ماند. ما قاطعانه بر این باوریم که فناوری‌های نظارت تصویری مدرن برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی عملیاتی بدون به خطر انداختن تجارب خرید مصرف‌کنندگان و ارائه تجربیات تأثیرگذار به مشتریان برای به حداکثر رساندن رضایت و وفاداری، حیاتی هستند.

با توجه به اینکه نمی‌توان مزیت‌های خرده فروشی مستقل را نادیده گرفت، سازمان ها در سرتاسر جهان باید خرید مستقل را به عنوان بخشی از اهداف تجاری خود در نظر بگیرند. اگرچه سرمایه‌گذاری‌های اولیه ممکن است دلیلی برای نگرانی باشد، اپراتورها باید هنگام محاسبه ROI بر روی سودهای بالقوه تمرکز کنند، مانند صرفه‌جویی در هزینه‌های بلندمدت، زیرا پذیرش فروشگاه‌های بدون فروشنده کم‌کم شروع به تسریع می‌کند. موفق ترین خرده فروشان آنهایی خواهند بود که برای درک کامل مشتریان خود و استفاده از فناوری‌های مناسب برای ایجاد یک تجربه خرید یکپارچه تلاش می‌کنند.

 


نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها :